Home » » Artis Kontroversi 2011

Artis Kontroversi 2011




Sehangat pemain politik negara, golongan artis atau personaliti juga tidak kurang hebatnya mencipta kontroversi. Walaupun sesetengah kontroversi itu dilihat seperti sengaja diheboh-heboh untuk meraih perhatian, tetapi ada juga yang bertujuan untuk menjatuhkan. Setelah dibelek-belek dan difikir-fikirkan, di sini GUA senarai lima personaliti paling kontroversi untuk Tahun Arnab ini.

1) Azwan Ali
Kalau bercerita pasal personaliti seorang ini, memang kita tidak boleh nafikan dia seorang yang suka mencari publisiti dengan mencipta kontroversi. Walaupun jarang muncul di televisyen, tetapi Azwan tidak pernah sunyi dengan pelbagai cerita. Tahun ini perang Twitter antara Azwan  dan Didie Alias paling menyengat . Semuanya bermula apabila Azwan Ali melalui Twitternya mengatakan dua orang hos untuk satu rancangan game show (dipercayai merujuk kepada Didie Alias dan Enot) macam chimpanzi.  Berang dengan tindakan Azwan itu, Didie Alias telah membalas kesemua tweet yang dibuat oleh Azwan. Berlaku satu insiden di mana Azwan telah melarikan diri daripada Didie Alias apabila mereka terserempak dalam satu acara hiburan. Menurut mereka yang berada di tempat kejadian, Azwan tidak berani bersemuka dengan Didie. Persoalannya, kenapa harus takut kalau tidak ada buat salah?

2) Gambit
Kontroversi yang dikaitkan dengan pelakon ini tidak ada kena-mengena dengan kerjaya lakonannya, sebaliknya tugasnya sebagainya pengarah klip video lagu ‘Marilah’ yang dinyanyikan oleh Prema Yin. Klip video itu dikutuk habis-habisan kerana menampilkan adegan-adegan kurang sopan yang tidak sesuai dengan budaya masyarakat Malaysia. Tambah mengeruhkan keadaan, Gambit tidak boleh menerima kritikan tersebut. Dia sebaliknya tampil dengan kenyataan angkuh yang meminta supaya orang lain tidak masuk campur dalam urusan produksi itu. Malah, Gambit juga memaki-hamun segelintir blogger yang mencemuh dirinya.  Kontroversi ini berakhir setelah Gambit memohon maaf.

3) Neelofa
Tidak keterlaluan kalau GUA katakan tahun 2011 ini adalah tahun membawa tuah kepada Neelofa. Saban hari, ada sahaja cerita tentang gadis ini. Dalam masa yang sama, satu demi satu kontroversi hinggap di bahu pendatang baru ini. Timbul desas-desus mengatakan Lofa dibenci oleh segelintir artis wanita yang sudah lama berada dalam industri. Fazura adalah salah seorang daripadanya. Mengikut cerita orang produksi, Fazura telah bergaduh dengan Lofa di set penggambaran ‘Tahajjud Cinta’ kerana mendakwa Lofa cuba merampas kekasih hatinya yang merupakan seorang kerabat diraja.  Selain itu, Lofa juga dikatakan sebagai punca perpisahan antara Shahz Jaszle dengan Maria Farida.

4) Jimmy Shanley
Personaliti Astro ini menjadi perhatian ramai apabila masalah rumahtangganya berantakan. Pelbagai cerita timbul apabila isterinya Suhaila menuntut cerai di usia perkahwinan mereka baru menginjak ke beberapa bulan. Setelah kes dibawa ke mahkamah, barulah umum mengetahui bahawa Jimmy dan Suhaila sudah tidak tinggal sebumbung selepas 20 hari bernikah.  Kemelut rumahtangga Jimmy bagaikan tidak berpenghujung apabila Suhaila tetap bertegas mahu berpisah walaupun Jimmy dilihat mahu beralah dengan memaafkan semua kesalahan isterinya itu. Buktinya, Jimmy pernah memberitahu yang dia akan menarik balik kes nusyuz terhadap isterinya itu. Sehingga kini, tuntutan cerai Suhaila terhadap Jimmy masih belum selesai.

5) Khairul Fahmi Che Mat
Penjaga gol skuad Harimau Muda ini selain dipuja kerana kehebatannya beraksi di padang, dia juga tidak ketinggalan dengan cerita-cerita yang kurang menyenangkan. Namun, di antara banyak-banyak cerita itu, berita putus tunangnya menjadi bualan hangat. Ekoran perpisahan dengan Elia itu, ramai peminat menuduh Khairul Fahmi atau Apek kaki perempuan atau ‘playboy’. Oleh kerana kurang senang dengan pelbagai spekulasi yang timbul, Apek akhirnya tampil membuat penjelasan kerana mahu menjaga maruah diri dan keluarga.  Jelas Apek, semua yang berlaku bukan kerana orang ketiga tetapi kerana masalah yang sudah lama berpanjangan.
Walaupun penjelasan Apek itu sedikit sebanyak mampu meredakan cakap-cakap orang di sekeliling, namun Apek terus-terusan menjadi bahan berita apabila dia akhirnya mengaku menjalin hubungan cinta dengan Dahlia, perempuan yang dikatakan menjadi orang ketiga di antara dia dan Elia.

sumber:gua.com

0 ulasan:

Catat Ulasan