Home » » Sinopsis Filem Libas

Sinopsis Filem Libas



Sinopsis Libas:- Adnan Saladin seorang pakar Libasan dalam permainan sepak takraw (Libas). Dia di gelar sebagai raja libas Malaysia. Kehebatan libasan Raja Libas sangat digeruni pasukan lawan terutamanya dari pasukan Siam (Thailand). Kecederaan berlaku mengakibatkan tekong Malaysia (Dali) parah apabila Libas gagal menampan libasan kuat AK Nangkhon lalu terkena dadanya.
Akibatnya Malaysia tumpas kepada Thailand untuk kali kedua berturut-turut. Jurulatih dan rakan sepasukan, Megat turut menyalahkan Adnan Saladin kerana kekalahan itu sehingga Jurulatih sanggup memutuskan pertunangan Adnan Saladin dengan anaknya, Ratna.

Raja Libas resah apabila diketahui Mr. Wilson menawarkan perlawanan Libas lebih awal dari selalunya untuk mendapatkan bola warisan yang mempunyai nilai sejarah dan kuasa mistikal. Tawaran lumayan diberikan kepada pasukan Thailand demi mendapatkan bola warisan tersebut yang berada pada Raja Libas. Raja Libas berfikir siapa yang harus dia ambil sebagai pemain bagi mengekang kehebatan pemain Thailand. Akhirnya Raja Libas dapat menemui pemain baru dan mengumpulkan regu pasukan yang terdiri daripada Megat (pemain lama), Hamadi dan Kumok yang merupakan taruhan Libas untuk menentang Thailand nanti… Diperlawanan akhir, pasukan Malaysia teruk dibelasah oleh pasukan Thailand. Mampukah Raja Libas mempertahankan maruah negara. Nantikan kesudahannya…

Tajuk Filem:
Libas

Pengarah:
Jurey Latiff Rosli

Penerbit:
MDAG Marketing Sdn. Bhd

Dipawagam:
29 September 2011

Pelakon Libas:
Rosyam Nor
Scha
Johan Raja Lawak
Beego
Mohd Fadzly bin Kamarulzaman
Mohd. Razib
Z.Zamrie
Taiyuddin Bakar
Adam Corrie
Yank Kassim
Johan Abdullah
Sabri Yunus

Sathiya

5 ulasan:

zai berkata...

best gler cte ni..

Tanpa Nama berkata...

wow...best..teknik kompt canggih...

Tanpa Nama berkata...

wow ..ang ka bula2 kitak ngaga cerita neh ..engka kitak bedau meda aku ngaga cerita ..mayuh org meda ..ahahaha

guapunyacerita berkata...

Thank you...dapt gak tgk cite ni....

Tanpa Nama berkata...

mcm mne nak downld ni...xley la :(

Catat Ulasan