Home » » Kambing Panjat Pokok

Kambing Panjat Pokok


Sebelum anda membuat apa-apa kesimpulan tentang gambar diatas,  gambar ini sememangnya realiti dan bukannya di reka atau "superimpose" di dalam Photoshop.

Peliknya, kambing aneh ini ini benar-benar memanjat pokok Argan di Morocco untuk mencari makanan, yang jarang ditemui di rantau ini. Kambing-kambing ini sudah biasa memanjat pokok malah mampu menyesuaikan diri untuk berjalan di atas pokok. Pastinya sukar untuk membayangkan  ia adalah salah satu haiwan yang berkuku "hoof".




Yang lagi pelik najis kambing mengandungi biji-biji benih yang mereka makan digunakan oleh penduduk tempatan untuk dikisar dan dijadikan minyak. Yang lebih membimbangkan, minyak ini kemudiannya diperoses untuk menghasilkan beberapa kegunaan termasuk kuliner dan kosmetik. Anda mungkin menolak versi produk-produk yang dijual oleh petani tempatan ini. Untuk setiap botol berisi 1 / 4 liter minyak hadaman kambing ini anda boleh dapat dengan membayar dari 15 hingga 50 dolar.


Dikenali sebagai pemandu arah mahir dengan keadaan bergunung-ganang, mungkin ia bukan satu kejutan selepas anda semua mengetahui kambing boleh memanjat untuk sampai ke dahan yang curam dan sempit pada pokok yang sememangnya berbahaya.

sumber: majalahbiarbetul

0 ulasan:

Catat Ulasan